کد خبر 433059
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

معاون مهندسی و امور یادمان‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: در مجموع ۴۵۳۸ شهید گمنام هشت سال دفاع مقدس در ۱۵۳ نقطه استان تهران دفن شده‌اند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، امیر سرتیپ دوم ولی‌الله حقی، معاون مهندسی و امور یاد‌مان‌های اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان تهران گفت: در مجموع 4538 شهید گمنام دفاع مقدس در 153 نقطه استان تشییع و دفن شده‌اند که از این تعداد 4000 شهید گمنام در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و 538 شهید گمنام نیز در سطح استان دفن هستند.

وی افزود: 87 یادمان در فضاهای باز و عمومی همچون بوستان‌ها، فرهنگسراها، پارک‌ها و ارتفاعات قرار دارند که زمینه انجام کارهای فرهنگی و مذهبی فراوانی را دارا هستند. بر این اساس یکی از مهمترین اهداف ما در این یادمان‌ها، تشکیل هیئت امنا به منظور مدیریت و برنامه‌ریزی برای حفظ و نگهداری و اجرای فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این یادمان‌ها‌ست که می‌تواند نقش قابل توجهی در تقویت اعتقادات دینی و مذهبی اقشار جامعه و انتقال فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس و روحیه ایثار و شهادت به نسل جوان داشته باشد.

امیر حقی در ادامه از تشکیل هیئت امنای هفت یادمان شهدای گمنام تهران خبر داد و گفت: تشکیل هیئت امنای دیگر یادمان‌ها نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.
*ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس